Porto weekend, verjaardag, strand, Benfica - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Melanie Winter - WaarBenJij.nu Porto weekend, verjaardag, strand, Benfica - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Melanie Winter - WaarBenJij.nu

Porto weekend, verjaardag, strand, Benfica

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg Melanie

22 Maart 2012 | Portugal, Lissabon

Lieve allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat heb geschreven... voor m'n gevoel niet, maar ik zie dat het alweer 4,5 week geleden is! Er is ook zo ontzettend veel gebeurd. De avond voordat ik naar Porto zou gaan met een hele groep uit Lissabon, schrok ik enorm toen ik hoorde dat papa een ski-ongeluk in Italië had gehad. Dan voel je je toch wel ineens écht alleen, ook al heb je zoveel lieve mensen om je heen... maar dan wil je toch echt graag bij je familie zijn! Gelukkig had ik die avond Dennis een tijd aan de lijn en die stelde me gerust dat het allemaal meeviel, natuurlijk afgezien van de pijn die papa had en alles eromheen!
Maar goed, die avond vierde een Poolse vriendin haar verjaardag, dus daar gingen we even naartoe! De volgende morgen, vrijdag 2 maart, vertrokken we om 9.30 richting Porto. (Nouja, de bedoeling was 9.30, maar dat wordt hier in Portugal natuurlijk gewoon een uurtje later..). Desalniettemin was de sfeer goed en de bus was superdeluxe. We waren in totaal met 155 studenten, dat waren 3 bussen! Eerst stopten we in een stadje Batalha, met een heel mooi klooster! Echt wel ongeveer het mooiste klooster dat ik tot nu toe heb gezien. Alsnog waren we na een uurtje klaar en ploften we op een terrasje (een mét uitzicht op het klooster jaja ;-). De volgende stop was de portproeverij! Ik was al een keer bij deze geweest, maar evengoed was het erg leuk. Voor ik naar binnenging, kreeg ik eindelijk een telefoontje van mama met meer nieuws over papa. Dat was wel erg fijn, want ik zat er natuurlijk de hele tijd mee in m'n hoofd! Toen we later in het hotel waren, heb ik papa zelf gebeld en dat was voor mij ook wel geruststellend om na al die berichten eindelijk papa te kunnen spreken! Even voor de record: papa&mama waren na een week weer thuis (jaja, op mijn verjaardag!) en na een week ziekenhuis, pijn, operatie, gebroken been + rib + gekneusde ribben, ritje ambulance van Italie-NL (1300 km) etc. etc. vonden ze het heerlijk om weer thuis te komen en ik was natuurlijk ook heel blij om dat te horen!!)

'S avonds gingen we met de hele meute (155 man) uit eten in een restaurant en dat verliep wonderbaarlijk goed. Daarna stond er een feest op de planning waarbij ook de Erasmus studenten uit Porto kwamen! Het feest was leuk en na bijna geen slaap gingen we de volgende dag Porto verkennen. Het weer was drama, dus Porto lijkt dan ook een stuk minder leuk dan met een zonnetje... Maar we hebben ons evengoed vermaakt met wat culturele dingen en een vaag restaurantje. 's Avonds stond er weer een etentje op de planning + een feest! Was weer prima en de volgende ochtend vertrokken we vroeg op weg naar Lissabon. Om 9.30 zouden we vertrekken, het kwam met bakken uit de lucht terwijl we op de rest stonden te wachten die gewoon nog relaxed zaten te ontbijten.... Goed. De terugreis was mega lang en onderweg stopten we nog in een stadje, wat niet eens zo boeiend was. Daardoor waren we evengoed pas 7 uur thuis, maar dat neemt niet weg dat het een super leuk weekend was! Twee dagen daarna stond Mariska&mijn verjaardagsfeest gepland, wat we bij onze lieve buren Eline&Jody mochten vieren! We hadden iets van 45 mensen uitgenodigd, en zoveel mensen waren er ook echt wel! We kregen allemaal leuke kadootjes, waaronder een sjaal, oorbellen, een lunch van Eline&Jody op een dakterras van een hotel (jaja!), nog wat frummels en van Maris kreeg ik een Hema kadobon voor een fotoboek als ik terugkom! Erg lief dus allemaal! Het feest was top en 's avonds om 12 uur werd er door IEDEREEN in het Engels Happy Birthday voor me gezongen. Dit was echt zó gaaf! Daarna nog in het Nederlands natuurlijk haha, Duits, Frans, Pools en Portugees. Nou ik voelde me wel jarig! De volgende dag, mijn verjaardag, zouden papa&mama thuiskomen, dus dat was ook heel fijn! Eline had die avond een 3 gangendiner voorbereid, was heerlijk!! :).

De dagen daarna was het weer top (dat was het al, maar nu 25 graden!) dus daar gingen we allemaal met ons handdoekje + bikini/zwembroek ---> op naar het strand! Na 20 minuutjes met de trein waren we er, TOP! Zaterdag 10 maart (oma's verjaardag) heb ik nog leuk met heel wat familie geskyped die op het feest waren! Die avond gingen we naar de 'gaafste' club van Lissabon: Lux. Ik vond het alleen niet super geweldig, maar dat kon ook komen doordat ik me niet lekker voelde... en jawel, de volgende dag (zondag) voelde ik me ENORM slecht! Pfff.. de dagen/weken erna heeft dat ook wel aangehouden. Ik heb zeker 7 dagen achter elkaar hoofdpijn gehad, werd er helemaal gek van! Maar ik ben nu eindelijk weer een beetje beter, na wat meer slaap/rust!

Tussendoor heb ik ook nog een Portugese test moeten afleggen, die ik gehaald heb met een 8! Het heeft ook zeker geholpen om zo veel buiten de deur te zijn en in contact te komen met locals..
Verder heb ik nog een verjaardag gevierd bij een Nederlands meisje, Elise, wat top geregeld was (3 heerlijke taarten: cheesecake, applecake en chocolatecake -> allemaal zelf gemaakt!)!

De dag erna ging ik met Hannah (Australisch) en Kasia (Pools) naar Freeport. Dit zijn outlet winkels, zoals Bataviastad, en het was echt een walhalla! We hebben 5 uur lang onafgebroken geshopt! Na heeel wat tasjes waren we toch wel moe en zijn we neergeploft in een restaurant, hadden we toch wel verdiend... 'S avonds nog even op stap en de volgende dag was het zaterdag, eindelijk een rustige!

Ik heb die dag 1,5 uur met papa, mama, Pat en Den geskyped! In dat gesprek hoorde ik dat papa en mama hun tickets hebben moeten annuleren voor as zaterdag de 24e. Ik vond dat toch wel stommer dan ik dacht nu het echt zo was... Gelukkig komen Pat en Den me zaterdag wel opzoeken en daar heb ik echt heel veel zin in! Ik zat die dag en zondag de hele tijd te denken wat ik kon doen om papa en mama wel te zien. Ze zeiden namelijk dat ze me (waarschijnlijk) pas in juni konden komen opzoeken. Ik ben toen gaan kijken naar tickets met de bestemming Amsterdam en ik had wel een goeie optie gevonden... alleen voordat ik hierheen ging, had ik besloten om niet terug te gaan naar NL, maarja nu is de situatie even anders... dus na aanmoedigen van Eline en Mariska heb ik toch besloten om van 18 april tot en met 23 april naar NL te komen!! :D Toch wel erg leuk en ben heel blij dat ik dit besloten heb!

Afgelopen dinsdag ben ik naar Benfica-Porto geweest (dit zijn de nr 1 en 2 voetbalclubs in Portugal) en deze wedstrijd was bloedstollend! Het werd uiteindelijk 3-2 voor Benfica (Yes!) en ik heb echt genoten van deze wedstrijd! We sloten het met de groep af in een Irish pub, hartstikke gezellig!

Nou, ik denk dat ik het nu wel lang genoeg heb gemaakt... As zaterdag komen Patrick en Dennis dus en dan gaan we gelijk naar het overheerlijke sushirestaurant hier! Onbeperkt sushi eten (en dat bestaat uit een enorm lopend buffet) dus daar kijken we nu al naar uit! En natuurlijk om weer als broers en zus met elkaar verenigd te zijn ;-)

Veel liefs uit Lisboa!

xxx Mel

  • 22 Maart 2012 - 18:42

    Anouk:

    Leuk Mel! En wat cool dat je weer port geproefd hebt daar haha, aaaaltijd lekker! Fijn dat het goed gaat met je vader. Na Mozambique maar weer even skypen want heb volgende week 3 examens.. Have fun! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Lieve vrienden/familie, Wat leuk dat jullie op mijn waarbenjij.nu zijn beland! Ik zal m'n best doen om jullie geregeld op de hoogte te houden van al het leuks dat ik ga meemaken in Lissabon en omstreken... Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in! Veel liefs, Mellebel

Actief sinds 14 Jan. 2012
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 8146

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 27 Juni 2012

Mel gaat een half jaar 'studeren' in Lissabon!

Landen bezocht: